Fedezd fel Európát!

Iskolánk 12. B osztálya az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete, az Európai Parlament Magyarországi Tájékoztatási Irodája, a Miniszterelnökség és a magyarországi Europe Direct tájékoztató irodák által indított Fedezd fel Európát! versenyen első helyezést ért el. Minden megyéből egy iskola, egy osztálya nyerhette el a díjat, így mi is a nyertes csapatok között várhattuk a különleges utazást.

Ahhoz, hogy ezt a versenyt megnyerhessük egy videót kellett készíteni városunkban, Baján. A videó elkészítése során el kellett látogatni olyan helyszínekre, amit a Széchenyi terv alapján építethetett meg a város. Majd ezt a videót feltöltöttük, elküldtük a verseny kiíróinak, akik döntöttek, hogy melyik a legjobb a kisfilmek között.

2016. március 16-án reggel indultunk az iskola elől külön busszal Budapestre. A közel három órás út jó hangulatban telt. 10 óra magasságában érkeztünk meg Budapestre. A városban való nehézkes közlekedés miatt egy fél órás bolyongás várt ránk mire elértünk az Európai Unió Házába. 11 órakor kezdődött az előadás, egy rövid bemutatást kaptunk az Európai Unióról. Hallhattunk információkat, amit az érettségi során is felhasználhatunk majd. A külföldi továbbtanulás előnyei és hátrányait is megismerhettük, fontos tudnivalókat kaptunk a témával kapcsolatban. Az előadás utolsó fél órájában egy vetélkedőre invitáltak minket, ahol értékes ajándékokat nyerhettünk. Négy fős csapatokat alkottunk, majd el is kezdődhetett a verseny. Minden csapat nagyon jól teljesített, a szoros küzdelemben második csapat csupán csak egy ponttal csúszott le az első helyről. Az óra végén mindenki kapott valamilyen kis apróságot, senki sem jött haza üres kézzel. Miután végeztünk egy közeli étterembe mehettünk három fogásos ebédre. Minden nagyon finom volt, jól esett a meleg étel, hiszen már mindenki nagyon éhes volt. Fél órás buszozás után a szabadon választott programra érkeztünk meg. A választott programunk a Budapesti Állat- és Növénykert volt. Itt ismét egy előadást hallhattunk az állatkert beruházásairól, majd ezután következett a várva várt program, mindenki tetszés szerint nézhette meg a legkülönfélébb állatokat, valamint növényeket. A két óra gyorsan eltel és csak azt vettük észre, hogy már jött értünk a busz és indulni kell haza.

Nagyon jól telt el ez a hosszú nap, kicsit fáradtan, de nagyon sok élménnyel térhettünk haza. Egy picit szomorúak is voltunk, hiszen végzős osztályként ez volt az utolsó osztálykirándulásunk közösen. Azt gondolom mindenki nevében elmondhatom, hogy szuper kiránduláson vehettünk részt.

Köszönjük a lehetőséget és köszönjük Farkas Valéria osztályfőnökünknek  és Szécsi Andrea tanárnőnek, hogy elkísértek minket.

Ézsi Virág
12. B osztályos tanuló

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.