A pénzügyi tudatosság fejlesztésnek útjai, avagy mit kínál a Pénziránytű Alapítvány a diákoknak?

Pénziránytű Iskolahálózati workshop a Magyar Nemzeti Bankban

2019. április 16-án a Pénziránytű Alapítvány a Diákhitel Központtal és a Budapesti Értéktőzsdével együttműködve találkozóra hívta az Iskolahálózat tanárait. Iskolánkat Molnárné Láng Nóra, Győri Judit és Taskovics Péter képviselték.

A délelőtti program során Merényi Zsuzsanna, az Alapítvány oktatási igazgatója arról beszélt, hogy mit kínál a Pénziránytű a diákoknak. A pénzügyi tudatosság fejlesztését szolgálja az iránytű a pénzügyekhez tankönyv és a hozzá kapcsolódó e-learning tananyag. Nálunk a könyvet 2016 óta minden tizedikes diák használja a pénzügyi és vállalkozói ismeretek tantárgy tanulásához. A Számoljunk a befektetésekkel új példatár QR kóddal működő kiterjesztett elemeket tartalmaz, amit augusztusban kapnak kézhez tanulóink az Alapítvány támogatásának köszönhetően. A Pénziránytű aktívan részt vesz a Pénz 7 szervezésében, ahol életszerű példákon keresztül, csoportmunkát alkalmazva, rendhagyó órákon folytathatnak a csatlakozó intézmények hatékony pénzügyi nevelést. Kiadták az Értem a pénzem füzetet és társasjátékot, amely a Türrben a tanulók rendelkezésére áll. Honlapjukon csapat- és egyéni játékokat lehet játszani német és angol nyelven is. Telefonra letölthető küldetésalapú játékot is fejlesztettek Pénzügyi hősképző néven. A Részvényfutam tőzsdei szimuláció és kvízjáték a tehetséggondozást szolgálja. Jelenleg zajlik az interneten a Nagy Diák Pénzügyes Teszt, amely a Diákújságírók Egyesületének oldaláról érhető el. A facebookon a diákoknak szóló Pénzbook oldallal vannak jelen.

Délután a pénzügyi tudatosságról szóló pódiumbeszélgetés zajlott, amelynek moderátora a bajai projektnaphoz hasonlóan Garami Gábor rádiós műsorvezető volt. Közreműködött Bernáth Julianna, az Alapítvány oktatási igazgatóhelyettese, Imre Zita a Diákhitel Központ munkatársa, Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana énekese és Sánta Zoltán budapesti történelemtanár. Az Alapítvány nemcsak a közgazdásztanárok aktivitására számít, hanem segédanyagokkal, továbbképzésekkel segíti a matematika- és történelemtanárok munkáját is. Az általuk kínált sokféle lehetőség „élmény a diáknak, segítség a tanárnak”.

Győri Judit