Téli túra Kisújbányára

Téli túrát hirdettünk 2016. február 13-ára, és titkon reménykedtünk, hogy friss hóban járhatjuk be a Kelet-Mecsek hegyeit és völgyeit. Reggelre azonban  őszies időre ébredtünk, és a zárt felhőtakaróból ömlött az eső. A DSE túrák eddigi tapasztalata alapján a jó időben reménykedve-az égiek a kedvünkben járnak, és a programjainkhoz megfelelő időjárással honorálják lelkesedésünket és kitartásunkat-, két busszal, 63 diákkal és 6 felnőtt kísérővel elindultunk Óbányára, a túránk induló állomására. Mire megérkeztünk elállt az eső, és elvékonyodott a felhőtakaró, itt-ott még az eget is láttuk.

Az elmúlt napok tavasziasan langyos időjárására és a kiadós esőkre tekintettel nagy sárra számítottunk, így síbotokkal felszerelkezve vágtunk neki a patakvölgyben futó utunknak Kisújbánya felé. Legnagyobb meglepetésünkre még Óbányán kinyílt hóvirágokkal és apró tavaszi virágokkal találkoztunk a kertekben, de az átázott avar alól az az erdőben is kibújtak már a tavasz hírnökei, és kinyílt barka díszítette utunkat. A zúgó vízesésekkel tarkított patak mellett nagyon kellemes, néhol a sártól csúszós utakon izgalmas, a patakon való átkeléskor ügyességet és bátorságot próbáló út után érkeztünk Kisújbányára.

A Klumpás tanyán forró teával és frissen sült kenyérlángossal vártak bennünket, ahol egy egyórás pihenőben elfogyasztottuk az ebédünket. Utunkat a Cigány-hegyi kilátó felé folytattuk. A Keleti-Mecseknek szinte a geometriai középpontjában álló toronyból a terület változatos domborzati formái, az erdő borította hegyhátak és völgyek szemet gyönyörködtető, lelket pihentető látványt nyújtottak. Rövid pihenő után folytattuk utunkat, és egy kisebb kaptató leküzdése után be kellett látnunk, hogy -bár az időjárás kedvezett nekünk- az erdei utak a sár miatt járhatatlanok. Így visszafordultunk Kisújbánya felé és a patakvölgyben sétáltunk vissza az autóbuszokhoz.

Köszönjük Sári Istvánnak, hogy a biztonságos túrázáshoz a síbotokat rendelkezésünkre bocsátotta.

Kísérők voltak: Drobina Otília, Gugánné T. Ágnes, Dr.Hal Viktorné és Huzsvay Edit tanárnők.
A túrán részt vett még Horváthné Balykó Gyöngyvér tanárnő a kisfiával és Hegedűsné Garab Márta tanárnő.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.