Baja-Batina-Bezdan-Baja kerékpártúra

2016. szeptember 16-17-én kétnapos kerékpártúrán jártunk. 18 fős csapattal csatlakoztunk a Jelky DSE által meghirdetett programhoz.

Péntekeken tanítás után indultunk kerékpárokkal a Petőfi-sziget – Nagy-Pandúr-sziget útvonalon Szeremle felé. A szerelmei gátnál csatlakozott hozzánk a kísérő autónk, és itt találkoztunk a jelkysekkel is. Az immár 35-fős társaság nyárias időben kerekezett a töltésen Újmohács felé, ahol komppal keltünk át a Dunán. Utunkat Kölked felé folytattuk. Itt a Fehér Gólya Múzeumban nagyon hangulatos, interaktív tárlatvezetés mellett ismerkedtünk meg a gólyák életével. Sok-sok érdekes információt hallottunk, és megismerkedtünk Pipaccsal, a múzeum kertjében élő szárnyaszegett gólyakisasszonnyal is. Az egyórás kitérő után tovább-bicikliztünk a gáton a “lábasházban”  található szállásunk felé. Itt meleg vacsorával vártak, utána pedig hangulatos beszélgetéssel töltöttük az estét.

Szombat reggel esőre ébredtünk, mire azonban reggeli után nyeregbe pattantunk már felszakadozott a felhőzet, és délre már a naptejeknek is elő kellett kerülnie az erős napsütés miatt. Reggeli után visszakerékpároztunk Kölkedre, majd Udvar felé vettük az irányt. Horvátországba átlépve a batinai kilátó volt az uticélunk. Utunk sík terepen vezetett, csak a kilátó előtti utolsó kilométerek emelkedtek, ott azonban többünknek tolnia kellett a biciklijét a meredek emelkedőkön. A kilátónál hosszabb pihenőt tartottunk, gyönyörködtünk a három folyó összefolyásában, ettünk-ittunk, piknikeztünk.
A kerékpártúra Bezdán felé vezetett tovább. A horvát-szerb határ itt a Duna vonala, így a hídra még Horvátországban mentünk fel, míg a hídról Szerbiában jöttünk le… Továbbkerekezve Hercegszántónál léptünk be Magyarországra. Itt megpihentünk a Szűz Mária kegyhelyen, majd folytattuk utunkat hazafelé Bajára.

A csapatunk minden tagja jól viselte a nyeregben az 50+96 km-es megpróbáltatásokat. Ezúton is gratulálunk Gottlieb Gergőnek, aki alig több mint 8 évesen teljesítette a távot! Szintén elismerést érdemel Brandschott Benedek, aki nem kimondottan országúti kerékpárral érkezett! A legunalmasabb feladat teljesítéséért járó elismerés Gugán Antal tanár urat illeti, aki a kísérő autóban utánunk haladt, és csak néhányszor kellett az autót 20 km/óránál nagyobb sebességre kapcsolnia!

Köszönjük Tumó György tanár úrnak és Dr.Hal Viktorné tanárnőnek a remek szervezést, továbbá a Jelky DSE támogatását a túra költségeinek finanszírozásában!

Kísérők voltak: Drobina Otília, Gugánné T. Ágnes és Havasi Rita tanárnők.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.