Adventi túra Budapesten

2016. november 26-án reggel fél hétkor hűvös, ködös időben gyülekezett a 97 fős csapatunk, hogy elinduljunk Budapestre. A fővároshoz közeledve kisütött a nap, és kellemes, már-már tavaszias időben szálltunk le a Margitsziget északi bejáratánál a buszokról. Minden résztvevő megkapta a túra útvonalát jelző térképet, rajta néhány érdekességgel az utunk során látható épületekről, szobrokról.

A Margitszigeten sétálva otthonosan éreztük magunkat; a Duna közelsége, a sziget parkjai, a futók látványa a Petőfi-szigetet juttatta eszünkbe. A Margit-hídra érve, majd a Margit körúton a szombat délelőtti forgalom rögtön visszazökkentett bennünket, hogy egy 2 milliós város szívében vagyunk…

Déli pihenőt a Mammut Üzletközpontban tartottunk, majd felsétáltunk a Budai Várba. Megnéztük a Mátyás templom épületét, a Halászbástya tornyait. Bár felújítási munkák miatt most a sétány nem volt látogatható, az ablakrésekből így is gyönyörködhettünk a pesti panorámában.

A Várkert Bazárt érintve le kellett sétálnunk rakpartra, ahonnan utunkat a Gellért hegy felé folytattuk. Felkapaszkodtunk a Szabadság szoborhoz, majd ismét leereszkedtünk a Dunához. A Szabadság-hídon mentünk át Pestre, ahol a Váci utcán sétáltunk el a Vörösmarty térig. Itt egy fél órás szabadidőt kaptunk; ki-ki kedve szerint nézelődhetett, ehetett-ihatott az adventi vásárban. Túránk végállomása a Parlament és a Kossuth-tér volt, ahová a Duna-parton található Cipők mellett elhaladva jutottunk el.

A programot szervezte: Gugánné T Ágnes és Dr. Hal Viktorné tanárnők. Kísérőként csatlakozott Huzsvay Edit tanárnő.

Köszönjük Csóka Dóra 11.A a gyönyörű fotókat!

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.