Kerékpártúra a Velencei-tó körül

2017. szeptember 16-ára hirdette meg a DSE a Velencei-tavat megkerülő kerékpáros túrát. Különbuszokkal indult el a 67 főt számláló csapatunk Gárdonyba, ahol nyomban kerékpárra pattantunk, bár ekkora csapatnak a megfelelő biciklik kiválasztása, beállítása is jelentős időt igényelt.

Útközben -már a buszokon- balesetvédelmi-, és a csoportos kerékpáros közlekedésre vonatkozó közlekedési szabályok megismerésére vonatkozó oktatásban részesültünk, de a túrán a kerékpárkölcsönző munkatársai is velünk tartottak, biztosították a csapatunk útvonalát, odafigyeltek minden mozdulatunkra. Szerencsére a szakszerű túravezetés, és diákjaink fegyelmezett magatartása balesetmentes 2235 km-t eredményezett, ekkora távot tett meg csapatunk összesen…

Utunk során először megálltunk egy kilátónál, amelyről a nádas és annak élővilága is tanulmányozható, majd gyalogosan  4 km-t mentünk a Velencei-hegység jellegzetességeihez, az ingókövekhez is.  Diákjaink a nyeregből leszállva boldogan mászták meg az egymáson egyensúlyozó sziklákat, amelyek olyanok, mintha emberek tették volna egymásra őket, és gyönyörködtek a panorámában. Harmadik megállónk Pákozdnál volt, ahol megtekintettük a Katonai Emlékparkot.

Újra kerékpáron folytattuk a 33 km-t meghaladó utunkat a kiépített kerékpárúton, hol településeken keresztül, hol a nádas mellett, hol a tóparton. A strandon kaptunk egy órányi szabadidőt, bár fürödni már nem lehetett, de így is jól éreztük magukat a nyárias napsütésben.

A túrát szervezte Dr. Hal Viktorné tanárnő, a biciklis csapatot biztosította Drobina Otília tanárnő és Kissné Katona Ágnes tanárnő. A csoportot kísérték még tanáraink: Daka Mónika, Illés-Németh Lajosné, Lakner Mónika, Taskovits Péter, Telkesné Bor Katalin.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.