Adventi túra Budapesten

2017. november 25-ére szerveztük a nagy népszerűségnek örvendő adventi túránkat. Kilencvenhatan szálltunk fel a buszokra, és ködös, szürke időben indultunk útra.

A Szabadság-híd pesti hídfőjénél szálltunk ki a buszokból, és a hídon átsétálva, a Sziklatemplomnál tett rövid kitérő után, a Gellért-hegyen a Szabadság szobor volt az első célpontunk. Utunkat a Citadella irányába folytattuk, majd a hegyről leereszkedve a Tabán mellett elhaladva a Várkert Bazárhoz érkeztünk. Itt tanáraink elmesélték, hogy a 70-as, 80-as években itt Ifjúsági Park működött, és Bajáról Budapestre felkerült egyetemista diákként  ide jártak koncertekre. A Várkert Bazár gondozott kertjeinek sétaútjain, majd a Vízhordók lépcsőjén feljutva érkeztünk meg a Budavári Palotához. A köztársasági elnök lakhelye előtt 12 órakor megnéztük az őrségváltást, majd a Mátyás Templom mellett elhaladva a Halászbástyán sétáltunk. A Budai Várnegyedet a Bécsi kapun hagytuk el, és a Mammut Bevásárlóközpontban egy órás szabadidőt kapva ki-ki pihenéssel, meleg étel-ital fogyasztásával, vagy nézelődéssel töltötte el az időt.

A Margit hídon sétáltunk át Pestre, majd az Országház előtt elhaladva József Attila szobránál a ”rakodópart alsó kövén ülve” fotózkodtunk. Innen a Cipők a Duna parton holokauszt emlékmű, a Magyar Tudományos Akadémia, majd a Gresham Palota mellett elhaladva érkeztünk meg a Szent István Bazilikához. Itt megmásztuk a Panoráma kilátó 304 lépcsőjét, hogy felülről gyönyörködhessünk az adventi díszbe öltözött Budapestben. Utunkat a Vörösmarty tér felé folytattuk, közben ámultunk a Deák téren felállított, és gyönyörűen kivilágított óriáskeréken. Az adventi vásár forgatagában újabb egy órára szabadon barangolhattunk, csodálhattuk a szebbnél-szebb kézműves portékákat, megállhattunk egyet táncolni a színpad előtt, de a túra során megéhezett vagy megszomjazott csapatunk éhségét-szomját is csillapíthatta a kifőzdék pultjainál a  temérdek ínycsiklandozó -de igen borsos áron kínált- ételből, italból. Utolsó megállónk a Bazilikánál volt, ahol a megcsodáltuk a fényfestéssel a falra vetített mozgófilmet.

A hazafelé vezető utunk igen nyugodtan telt, többnyire csendes szendergéssel töltötte el megfáradt csapatunk az utazás óráit.

A túra a Baja Város Önkormányzatának támogatásával valósult meg, melyet ezúton is köszönünk!

A túrát szervezték: Gugánné T. Ágnes, Dr. Hal Viktorné, Tóthné Ádám Barbara tanárnők. Kísérőink voltak még: Huzsvay Edit, Illés-Németh Lajosné, és Wéber Márta.

A fotókat készítette: Huzsvay Edit és Gugánné T. Ágnes tanárnők, és Huszák József 2/14.D osztályos tanulónk.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.