Hótaposó túra a Mecsekben

A január közepére tervezett téli túránkat az igen tavaszias időjárás miatt 2018. február 3-ára halasztottuk, és jól tettük, mert bár az előző napok szinte áprilisi időjárása alapján még eléggé hihetetlennek tűnt egy hótaposó túra szervezése, de ez a DSE lelkes szervezőinek az idén is összejött.

Esőben indult Bajáról a 32 diákot és négy kísérő tanárt számláló csapatunk, de  Bátaszéktől erős havazásban utaztunk. Kozármisleny felé már határozottan havas tájat láttunk, de Pécsre érve a havazás havas esőre váltott. Kedvünket nem szegte, nekiindultunk a Misina tetőre tervezett utunknak. Pécs belvárosának történelmi utcácskáin rengeteg műemlék jellegű épület között haladva még  szürke, vizes, nem túl barátságos időjárás fogadott, de a lakóövezetből kiérve igazi meseországba érkeztünk.

Az éjjel leesett közel 10 cm vastag friss hó belepte a hegyoldalt, a fák ágain vastag hóréteg pihent. A Tv toronyhoz felfelé vezető 3-km-es utunkon lankás és meredek szakaszok váltakoztak. Lábunk alatt ropogott a hó, fejünk felett pedig összeborultak a hólepte ágak. A keskeny hegyi ösvényen hosszan szétszakadó csapatunk hangjai az út kanyarulatainak függvényében, hol jobbról, hol balról hallatszottak. Az erőteljes emelkedők rendesen megizzasztottak bennünket, így a kabátokon belül “szaunáztunk”, kívülről pedig kezdtünk átázni. A hegytetőre érve szánkózó családokkal, útbaigazítást nyújtó kedves turistákkal találkoztunk, de a jeges szélben csalódottan vettük tudomásul, hogy sem a Tv torony, sem alatta a kávézó nincs nyitva, melegedésre semmi esélyünk.

A városba visszavezető utunk a szánkópályán indult, majd a Dömörkapu és a Tettye irányába vezetett. Hosszú egyenes lejtőkön gyors tempóban haladtunk. Igyekeztünk, mert a feltámadt szélben kellemetlen kezdett lenni a többnyire vizes ruhákban túrázni. Az Árkád üzletközpontban eltöltött félórás pihenő-melegedő szabadidőt követően -tanáraink forró teával, míg diákjaink egy része fagylaltkehellyel!!!! jutalmazta, “melengette” magát a teljesítménye jutalmául- szálltunk buszra és indultunk haza Bajára.

Az 4 km-es városi és majd 6 km-es hegyi túra szervezői és kísérői voltak: Drobina Otília, Gugánné T. Ágnes, Dr.Hal Viktorné és Huzsvay Edit tanárnők.