Kerékpártúra a Balaton-felvidéken

2018. október 5-én reggel 8 órakor pontosan el tudott indulni 96 fős csapatunk két busszal Siófok felé.  Már ez is jelezte, hogy diákjaink igyekezni fognak a kísérőkkel megbeszélt közös szabályok, tájékoztatók betartásában. Az egyik buszt a 9. évfolyamosok töltötték meg, míg a másik buszba a felsőbb évesek csapata került. A napsütéses őszi reggelen  jó hangulatban vágtunk neki az útnak, hogy a közös programokon a Balatonnál együtt töltsük az előttünk álló 2 napot.

Első nap:

• Az első állomásunk Balatonboglár volt. A séta és a gyönyörű kilátás mellett alkalma volt a gyerekeknek néhány információt gyűjteni a Balatonról, tájékozódni a környezetéről, és megmutatni az előttünk álló programok helyszíneit. Felhívtuk a tanulók figyelmét, hogy a tájékoztató táblákat figyelmesen olvassák el, hogy este a Balaton tesztet jól tudják kitölteni.

• A megbeszélt időpontra, du. 14 órára Siófokra, a szállásunkra értünk, ahol kiadós, meleg ebéddel és ivólével vártak minket.
  • A szobák elosztása gördülékenyen történt, kellemes tapasztalás volt, hogy mindenki elfogadta, ha szobájukba más osztályból, esetleg évfolyamról is került diák.
  • A nap legnagyobb meglepetése, hogy a szállás udvarán katonai rendben sorakozott 48+48=96 db kerékpár átvétele alig vett igénybe 30 percet. Mindenki megelégedésére kifogástalan, saját méretére beállított kerékpárt kapott.
  • A kerékpártúra kísérője tájékoztatót tartott a közlekedési szabályokról, mindenkit megkért, hogy egymásra figyelve, segítve haladjon mind a délutáni bemelegítő, mind pedig a másnapi Balaton-felvidéki túrán.

• A több, mint 400 méteres kerékpáros konvojunk megtette a próba kirándulását a Balaton egyik legszebb pontjához, a Balatonvilágosnál található Szent István parkba. Az első erőpróba jól sikerült, ki-ki saját tempójában, – a táltosok legelöl, az emelkedőt nehezebben megjárók egy kicsit lemaradva,- de mindenki felért a magaslatra, ahol több kilátópontnál megállva gyönyörködtek a Balaton szépségében. Beszélgettünk, tájékozódtunk, információt cseréltünk, ismerkedtünk, pihentünk, fotózkodtunk, alkalmazkodtunk, egyszerűen jól éreztük magunkat. A haza út is rendkívüli összpontosítást igényelt, hiszen hosszú, meredek lejtőn közlekedtünk, melyen mindenki követte kísérőnk tanácsait.

• Vacsora: 3 fogásos+ivólé+repeta lehetőség. A gyerekek rendkívül jó étvággyal, fegyelmezetten, jó kedvűen fogyasztották el.
  • Egy kis szusszanásnyi időt hagyva voltak, akik sétáltak a parton, voltak, akik fociztak, asztaliteniszeztek, mások bandáztak, de láthatóan mindenki jól érezte magát.
  • Az este utolsó programja volt, hogy közösen beutaztunk Siófok központjába, ahol a Halételek gasztronómiai hétvégéje és Ismerős Arcok (ingyenes) koncert volt. A szabadidőt kellemesen eltöltve 22 órára értünk vissza a szállásra. Örömteli látvány volt, hogy a buszon a gyerekek nem ragaszkodtak az eredeti ülésükhöz, tehát nyitottak voltak egymás iránt, szívesen beszélgettek, barátkoztak.

Második nap:

• Korai, reggel 6 órai ébresztő, majd fél 7 és 7 óra között elfogyasztottuk a svédasztalos reggelit, mely sokféle, finom, gyerekek által ismert ételt tartalmazott. Ezt a fajta étkezést kevesen ismerték, ezért a vendéglátónk és a kísérő tanárok is figyelemmel kísérte, hogy minden gyerek megfelelően étkezzen.
  • Kerékpáros kísérőnk fél 8-ig újból kiosztotta a kerékpárokat, és ismételten elmondta a legfontosabb szabályokat. A kísérő tanárok csapatokat hoztak létre, mely újabb odafigyelést igényelt tanulóinktól. Több felsőbb éves tanuló szívesen besegített a 9. évfolyamos csapatoknak. Ismertettük a nap 75 km-es programját.
  • Szántód: komp. Csípős hidegben, de fantasztikus napsütésben értük el a kompot, mely Tihanyba hajózott velünk.

• Tihany: Újabb megerősítést adtunk a gyerekeknek, hogy közúton közlekedve milyen nehézségek árán tudunk feljutni az Apátságig. Megérte. Nagyobb pihenő közben elsétáltunk a visszhang dombig, ettünk, fagyiztunk, nézelődtünk, csodálkoztunk. A délelőtti napsütés ezüst színűre festette a víztükröt. Letekintve a kikötőre „kalózhajó” érkezett, míg a hegyen körbefordulva csodálatos látványban gyönyörködhettünk.

• Következő állomás: Zánka. Nagyobb pihenőt terveztünk, mert volt hegymenet, defekt, stb, és a szétszakadt csapat összevárta egymást. A strand területén kellemesen telt a pihenő.
  • Ebéd: a buszok hozták utánunk a frissen sütött rántott húsos szendvicsekből, üdítőből, gyümölcsből és csokiból álló csomagokat, melyek tartalmát du 1-2 közötti ebédidőben ismét egy csodás parkban, Révfülöp strandján fogyasztottunk el.

• Kirándulásunk utolsó 22 km-es távja a Badacsonyon áthaladó Római utat érintette. Egy egészen új földrajzi környezetbe csöppenve észre sem vettük az emelkedők sokaságát. Végső célunkat, ahol a kerékpárokat is le kellett adnunk fél 5-kor érte el csapatunk: Szigliget centruma.
  • Utolsó megmérettetés a Szigligeti vár meglátogatása volt gyalogosan. Többen, csak a tanárok unszolására jöttek fel, eddigre már nem is erő fogyott el, inkább mentálisan fáradtak el a diákok. A várudvaron büfében frissülhettek a megfáradtak, de a „legkeményebbek” még megmászták a kilátóhoz vezető sok-sok lépcsőfokot. A vár és a panoráma életre szóló élményt nyújtott.

• A tervezett időben fél 6-kor indult vissza a busz a fáradt, de a napi teljesítményére büszke csapattal, mely fél 10-re Bajára ért.

Kísérőink voltak: Agyagási Anett, Daka Mónika, Gugánné T. Ágnes, Dr.Hal Viktorné, Huzsvay Edit, Kissné Katona Ágnes tanárnők.

A kirándulás a GINOP projekt, Baja Város Kultúrális-, Ifjúsági- és Sport Bizottsága  és a Türrös DSE támogatásával valósult meg. Köszönjük!